14 November 2011

Jari Oh Jari

Assalamualaikum.

Sehari sebelum menyambut Aidiladha semua orang sibuk melakukan persiapan terutamanya juadah untuk dimakan & dihidangkan kepada tetamu. Saya juga tidak terkecuali daripada membuat persiapan itu.

Hendak dijadikan cerita saya mengambil alih tugas abah memarut kelapa pada hari tersebut. Untuk yang sebelah pagi saya berjaya melaksanakan kerja2 memarut kelapa untuk memasak lemang dengan jayanye.(^_^) hehehe berlagak r pulak. Pada  sebelah petang pulak saya memarut lagi kelapa untuk dibuat masak bubur kacang,tapi ntah macam mana tibe2 terparut ibu jari tanpa disedari, tahu2 sahaja  ibu jari sudah rasa sengal & berdarah.

Hehehe lepas tu apa lagi dapat r ceramah 'free' daripada abah & mak.(^_-) padan muka sayakan. Disini saya kongsikan gambar ibu jari yang tercedera tu.hehehehe.

Terkopek kuku skit


BERHATI-HATI DALAM MELAKUKAN KERJA

6 comments:

  1. takde yang tumbuh siung ke lepas tu? heee ~

    ReplyDelete
  2. hehehe.nasib baik xde kak.lau x,naye adik.

    ReplyDelete
  3. tau takpe... jap lg kot msk kena sagat lg jari tu hehe ~

    ReplyDelete
  4. hbis r jari adk.ni pun blm baik sepenuhnye lg.ngeh2

    ReplyDelete
  5. alamak...seriau tgk...cepat baik yer...


    salam kenal..terus follow sini...

    ReplyDelete
  6. wahida>>terima kasih.
    salam kenal buat awak juga.(^^)

    ReplyDelete